Signing: visuele communicatie
Signing betekent letterlijk: een sein, een signaal of een teken oftewel een signaal dat vraagt om aandacht. Signing is alles wat te maken heeft met het fysiek laten zien van tekst en beeld; oftewel visuele communicatie genoemd. Signing is daarmee de term voor die uitingen die een organisatie inzet om een merk, product, sfeer of identiteit met fysieke communicatiemiddelen inzet om de (potentiele) doelgroep mee te bereiken.
Contact met ervaren specialist
Wil je meer weten over signing of direct een afspraak maken met één van onze specialisten? Neem
contact met ons op, dan vertellen we je graag meer.
Vormen van signing
Er zijn verschillende vormen van signing te noemen, van promotionele, tijdelijke tot permanente uitingen. Daarnaast is er ook een verschil tussen statische signing en dynamische signing. Statische signing kennen we in de vorm van logo’s/teksten en visuals op vlaggen, borden, en doeken, die losstaand worden geplaatst of gemonteerd op gevels of wanden. Maar denk bijvoorbeeld ook aan
gevelreclame,
lichtreclame of
reclamezuilen. Daarnaast kunnen zaken als digitale presentatiesystemen en (veiligheids)pictogrammen als signalisatie ook prima worden geïntegreerd en ingezet als onderdeel van de corporate signing.
Passend en duurzaam
Signing kan groots, spectaculair en overweldigend zijn. Maar signing kan ook subtiel en stijlvol zijn. Het is de kunst om signing zo toe te passen dat het passend is binnen de doelstelling en natuurlijk afgestemd aan de omgevingsfactoren.